ПРОТИДІЯ БУЛІНГУ В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ:СИСТЕМНИЙ ПІДХІД
Даний методичний посібник є продовженням системного підходу до розбудови безпечного освітнього середовища із залученням працівників закладів освіти та безпосередньо здобувачів освіти, а саме – дітей і молоді. Як організувати системну роботу з протидії насильства та булінгу в закладі освіти? Як діагностувати наявність булінгу в освітньому середовищі? Який, алгоритм дій у разі його виявленні? До кого звертатись по допомогу? Які практичні інструменти має знати кожен та кожна на випадок, якщо стає учасником булінгу під час освітнього процесу? Які практичні інструменти створення безпечного середовища в закладі освіти? Відповіді на ці та інші питання можна буде знайти в цьому посібнику. Для педагогічних та соціальних працівників, батьків здобувачів освіти, студентів вищих навчальних закладів педагогічного та соціального профілю, фахівців громадських організацій, широкого кола громадськості.
Як допомогти дитині, яка перебуває у стресі
У цьому буклеті батьки знайдуть поради щодо того, що таке стрес, як реагує дитина, яка знаходиться у стані стресу, та як допомогти дитині впоратися та подолати стрес.
Компетентності культури демократії
Живемо разом як рівноправні громадяни в культурно багатоманітному демократичному суспільстві
Скажи своє слово!
Посібник з Переглянутої Європейської хартії про участь молодих людей у місцевому та регіональному житті
Рамка компетентностей для культури демократії
Посібники Ради Європи з освіти для демократичного громадянства і прав людини
Міжнародне гуманітарне право. Посібник
Міжнародне гуманітарне право. Посібник/[О.О. Войтенко, М.М. Гнатовський, Т.Р. Короткий, А.О. Кориневич, В.М. Лисик, О.Р. Поєдинок, Н.В. Хендель]; за ред. Т.Р. Короткого – Київ-Одеса: Українська гельсінська спілка з прав людини, Фенікс, 2016. – 2017. – 145с.
У посібнику викладено основні категорії, принципи та норми міжнародного гуманітарного права. Містить інформаційні матеріали з посиланнями на нормативні акти, літературу та Інтернет-ресурси.
Рекомендовано для використання при підготовці з міжнародного гуманітарного права для широкого кола зацікавлених осіб, що працюють у сфері захисту прав та представництва інтересів постраждалого від конфлікту населення.
Крым – Судеты 20 столетия: информационно методические материалы
Пособие «Крым – Судеты ХХІ века», созданное Украинским Хельсинкским Союзом по правам человека, состоит из 3-х учебных модулей, которые показывают оккупацию Крыма в 2014 году в ретроспективе исторических событий (Чехословакия, Австрия, Прибалтика), ставших предвестниками Второй Мировой войны. Предлагаемые материалы на примерах прошлого предостерегают мировое сообщество от возможных ошибок.
Пособие предназначено для учащихся старших классов школ, студентов, преподавателей, представителей общественных организаций и государственных служащих.
Автор-составитель пособия – Александр Войтенко.
Самооцінювання якості роботи
закладу загальної середньої освіти
В.Громовий
Твоя безпека
Вирішення конфліктів у школах. Навчально-методичний посібник
Для того, щоб школи краще зрозуміли, що таке служби порозуміння і як їх створюють – ГО “Ла Страда-Україна і Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) за фінансової підтримки Європейського Союзу створили навчально-методичний посібник “Створення системи служб порозуміння для впровадження медіації за принципом “рівний-рівному/рівна-рівній” та вирішення конфліктів мирним шляхом у закладах освіти”.
Ілюстровані права дітей (Картки з правами дітей)
Завантажити: http://www.living-democracy.com.ua/…/documents-and-teachin…/
Підлітку про поліцію
У пораднику "Ти і поліція" викладено базові поради для дітей як поводити себе із поліцією".
Життя з протиріччями . Навчання суперечливих питань шляхом освіти
Ілюстровані права дітей (Картки з правами дітей)
Завантажити: http://www.living-democracy.com.ua/…/documents-and-teachin…/
Підлітку про поліцію
У пораднику "Ти і поліція" викладено базові поради для дітей як поводити себе із поліцією".
Життя з протиріччями . Навчання суперечливих питань шляхом освіти
для демократичного громадянства
та освіти з прав людини (ОДГ/ОПЛ)
Технології розвитку критичного мислення
МЕЖДУНАРОДНОЕ ГУМАНИТАРНОЕ ПРАВО.
Життя з протиріччями. Навчання суперечливих питаньшляхом освітидля демократичного громадянствата освіти з прав людини (ОДГ/ОПЛ). Навчальний курс
для вчителів. Посібник для професійного
вдосконалення з питань
навчання суперечливих питань
розроблений за участі Кіпру, Ірландії,
Чорногорії, Іспанії та Об’єднаного
Королівсва, за підтимки Албанії,
Австрії, Франції та Швеції.
Освіта в сфері прав людини в Інтернеті.
Освіта в сфері прав людини в Інтернеті. Методичний посібник. Мурашкевич О.А., Черних О.О. – К.: ВАITE. 2015. – 70 с.
Посібник розроблений для мультиплікаторів з освіти в сфері прав людини в Інтернеті. В ньому представлені методичні матеріали та тренінгові вправи, що розкривають тему прав людини в Інтернеті. Посібник буде корисний для вчителів, соціальних педагогів, працівників позашкільних закладів, методистів, бібліотекарів, активістів громадських організацій, які працюють у сфері освіти в галузі прав людини з дітьми та молоддю.
Технології розвитку критичного мислення
Технології розвитку критичного мислення. Адаптований переклад з анг. / Алан Кроуфорд, Е. Венди Саул, Самуел Метьюз, Джеймс Макінстер; за заг. ред. Олени Пометун.
Посібник пропонує велику кількість методів і прийомів для інтерактивного навчання й розвитку критичного мислення – всього близько шістдесяти. Не менш важливу роль відіграє описана концептуальна базова модель – «базові уроки». Автори надають у тексті практично стенограму кожного уроку, що містить повний опис діяльності як вчителя, так і учнів. Кожен з восьми базових уроків, що присвячений одному з типів навчальної інформації, містить ґрунтовний перелік і характеристику методів, що їх потребує саме такий навчальний зміст.
МЕЖДУНАРОДНОЕ ГУМАНИТАРНОЕ ПРАВО.
ОБЩИЙ КУРС.
Нильс Мельцер.
Координатор проекта — Этьен Кустер
ПРАКТИЧНЕ ПРАВО:
НА ПОПЕРЕДЖЕННЯ НАСИЛЬСТВА В СІМ’Ї
Практичне право: на попередження насильства в сім’ї: пілотний інтерактивний курс [навчальний посібник] / [Галай А.О., Галай В.О., Муранова В.В., Федоровська Н.В.] / за ред. А.О. Галая. — К.: ГО "Київський правозахисний альянс", 2016. — 100 с.
Цей посібник спрямовано на заповнення прогалини у якісних тренінгових програмах і джерелах інформації, що можуть бути застосовані у правопросвітній роботі у галузі попередження насильства в сім’ї. Він орієнтований на формування основної компетенції у системі прав людини, що захищають від домашнього насильства, розкриває правові засади його протидії, сприятиме розвиткові української молоді на засадах гуманізму та толерантності.
Громадянська відповідальність
Громадянська відповідальність. 80 вправ для формування громадянської та соціальної компетентностей під час вивчення різних шкільних предметів. Посібник для вчителя для реалізації наскрізної тематичної лінії "громадянська відповідальність" в оновлених шкільних програмах для 5-9 класів. / Рафальська М., Боярчук О., Герасим Н. та ін. - Європейський центр ім. Вергеланда - Київ, 2017 - 136 с.
Дитинство під прицілом. Права дитини в умовах збройного конфлікту на Сході України. Дане видання присвячене комплексному аналізу стану дотримання прав дитини у ситуації збройного конфлікту на Сході України. У ньому розкрито процес становлення міжнародного права у сфері прав дитини, проаналізовано європейські правові стандарти та механізми у сфері захисту дітей. Досліджено особливості правового та судового захисту прав дітей в умовах збройного конфлікту в Україні. Розглянуто проблемні питання дотримання прав дитини під час збройного конфлікту на Сході України. Автори публікації – О. Біда, А. Блага, О. Мартиненко, П. Пархоменко, М. Статкевич, С. Тарабанова.
Изучаем права детей
Изучаем права детей. Девять небольших проектов для начальной и основной школы. Воспитание в духе демократической гражданственности и образование в области прав человека (ВДГ/ОПЧ) в школьной практике. Образцы уроков, концепции и методики.
Живемо в демократії.
Живемо в демократії. Плани уроків з питань Освіти для демократичного громадянства та Освіти прав людини для загальноосвітніх навчальних закладів
Зростаємо у демократії. Плани уроків для початкового рівня з питань демократичного громадянства та прав людини
Навчальний посібник «Зростаємо у демократії. Плани уроків для початкового рівня з питань демократичного громадянства та прав людини» розроблено експертами Ради Європи як інструмент для вчителів різних предметів загальноосвітніх навчальних закладів, які працюють з дітьми 10-11 років. Навчальний матеріал у цьому посібнику поданий у легкій, доступній формі, що дозволяє використовувати його як при викладанні спеціального навчального курсу, так і при викладанні окремих модулів і тем на уроках із різних навчальних дисциплін, у позакласній і позашкільній роботі. Книга вміщує плани уроків, рекомендації для вчителів та керівників шкіл, роздаткові матеріали для учнів.
Навчаємо демократії.
Навчаємо демократії (Частина 1). Базові матеріали з питань освіти для демократичного громадянства та прав людини для вчителів.
Вашій увазі пропонується новий посібник Ради Європи з серії публікацій ОДГ/ОПЛ. У ньому викладено європейські підходи до ОДГ/ОПЛ, проаналізовано концепції громадянства, розуміння основних понять демократії та прав людини в навчальних закладах, запропоновано дієвий практичний інструментарій, зокрема, прийоми, методи й технології навчання демократії та прав людини, які ґрунтуються на кращому європейському досвіді.
"Компасито" - пособие по обучению детей правам человека.
Демократія і права людини
"Демократія і права людини" Хартія з освіти для демократичного громадянства та прав людини
Чому Хартія? Що таке права людини? Що таке демократичне громадянство? Що таке освіта для демократичного громадянства та прав людини? Які є принципи прав людини і демократії? Повага до різноманіття. Участь кожного. Рівні можливості. Повага до людської гідності. Мирне співіснування.
Ми - громадяни України
"Ми - громадяни України" навчальний посібник з громадянської освіти для 10 (9) класів загальноосвітніх навчальних закладів.
Шкільний календар прав людини
Навчальний посібник "Шкільний календар прав людини" покликаний
допомогти педагогічним працівникам навчальних закладів незалежно від їхнього фаху,
а також вихователям груп продовженого дня, класним керівникам та кураторам інших
видів позакласної роботи, керівникам гуртків закладів позашкільної освіти
поглибити знання з прав людини та зміцнити уміння і навички щодо викладання
прав людини у шкільному та позашкільному середовищі. Особливість пропонованого
навчального посібника полягає у тому, що у межах одного навчального року та
літніх канікул визначено дванадцять змістових розділів, кожен із яких
присвячено конкретному питанню з прав людини, що пов’язано із визначною датою
місяця. У посібнику викладено орієнтовну тематику правових заходів у кожному
місяці для чотирьох вікових категорій – 1-4, 5-7, 8-9, 10-11 класи. Посібник
містить різні види діяльності учня, що сприяє формуванню практично-поведінкової
компетенції.
«Трудові та інші права у сфері освіти»
Настільна книга освітянина «Трудові та інші права у сфері освіти». У книзі можна знати відповіді на питання, які стосуються реалізації та захисту трудових прав освітян, права інтелектуальної власності, інших взаємовідносин із суб’єктами освітнього процесу. У посібнику описані загальні питання трудового права, з якими найчастіше стикались працівники у сфері освіти, а також інші, що пов’язані із специфікою сфери освіти (прийом на роботу, трудовий договір, робочий час, гарантії працівникам, застосування дисциплінарних стягнень, захист трудових прав, відпустки тощо).
Правова допомога для освітян
Путівник «Правова допомога для освітян». У путівнику «Правова допомога для освітян» Вашій увазі інформацію щодо інформацію про те, яким чином громадяни можуть отримати правову допомогу, порядок і умови звернення до органів влади, підприємств та установ, доступу до публічної інформації, захисту прав громадян органами прокуратури, Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини.
Також у посібнику розкриті питання про судовий порядок захисту прав та інтересів, в тому числі у порядку цивільного та адміністративного провадження, виконання рішень судів, а також звернення до Європейського Суду з прав людини.
Адвокат у кишені: практичний порадник / Упоряд. Крапивін Є.О. — К. : Асоціація УМДПЛ, 2016 р. — 36 с.
У практичному пораднику викладено базові поради, як поводити себе з працівниками поліції. Найбільш типові ситуації згруповано у такі тематичні блоки: «Зустріч із поліцейським на вулиці»; «Вас звинувачують у вчиненні адміністративного правопорушення та затримують»; «Вас викликають у відділення поліції»; «Обшук Вашого помешкання або іншого володіння» тощо.
Притягнення до адміністративної відповідальності поліцією: практичний порадник
Притягнення до адміністративної відповідальності поліцією: практичний порадник / Крапивін Є.О. – видання 2-е, виравлене і доповнене – К. : Асоціація УМДПЛ, 2016 р. – 92 с.
В пораднику детально розглядаються основні етапи притягнення до відповідальності: складення протоколу про адміністративне правопорушення, затримання за вчинення адміністративного правопорушення та складення протоколу про це, здійснення особистого огляду та огляду речей особи, а також винесення постанови по/у справі про адміністративне правопорушення, якою накладається адміністративне стягнення (покарання), оскарження такої постанови, виконання постанови (сплата штрафу).
Права людини за зачиненими дверима
Посібник "Права людини за зачиненими дверима" є звітом за
результатами дослідження «Процесуальні гарантії затриманих осіб»
Метою
проекту було проаналізувати, як на практиці дотримуються процесуальні гарантії
осіб, які затримуються правоохоронними органами, побачити, що на практиці
відбувається із затриманою особою після її затримання в час, коли ризики
порушення її прав і свобод є найвищими. Дослідження сфокусувалось на базових
гарантіях, які мають бути забезпечені затриманій особі.
Дослідження проводилося у 5 регіонах, в тому числі у Хмельницькому міському відділі УМВС.
"Школа і поліція"
Навчально-методичний посібник "Школа і поліція" створено для впровадження експериментальної моделі співпраці навчальних закладів і поліції «Шкільний офіцер поліції».
Метою експериментальної моделі є сприяння діяльності навчальних закладів щодо профілактики правопорушень серед дітей та забезпечення безпечного навчального середовища.
Данные руководящие принципы по обучению активистов по защите прав человека направлены на поддержку образования в области прав человека. Они были подготовлены в ходе широкомасштабных консультаций с участием преподавателей, специалистов из НПО и представителей межправительственных организаций.
Основні аспекти законотворчого процесу / Крижанівський В.П., Нечипоренко Л.О., Рахімкулов Е.Р., Чередніченко С.Г. – К.: [ФОП Москаленко О. М.], 2014. –78 с.
Відповідно до Конституції, єдиним органом законодавчої влади в Україні є Верховна Рада. Це означає, що право приймати закони, визначати умови їх дії, припиняти дію законів та вносити до них зміни належить Верховній Раді. У цій частині посібника характеризуються основні етапи законодавчої процедури у Верховній Раді відповідно до положень нової редакції Регламенту Верховної Ради та інших нормативних документів і висвітлюються особливості процедури розгляду законопроектів про внесення змін до Конституції України та затвердження Державного бюджету України.
для преподавателей. Борьба с исламофобией через образование
Сегодня более, чем когда-либо, дело сохранения мира и стабильности как на глобальном, так и на региональном уровне требует, чтобы международное сообщество включило в число своих абсолютных приоритетов развитие взаимопонимания и уважения к многообразию культур, а также противодействие любым формам нетерпимости и дискриминации. Те внутренние установки людей и напряженные ситуации, которые приводят к конфликтам между общинами, нередко коренятся в стереотипах и заблуждениях, и одна из наших самых неотложных задач – развитие знаний о других культурах и продвижение понимания других культур. Важнейшая роль в решении этой задачи принадлежит работникам образования.
Керівні принципи освіти в галузі прав людини для системи середньої школи. – К.: «ВАІТЕ», 2016.– 52 с.
Школи повинні стати місцем, де з повагою ставляться до гідності кожної дитини і де знання про права людини пов’язані з можливістю дізнатися про їхнє застосування у повсякденному шкільному житті. У межах навчання правам людини, молоді люди повинні мати можливість випробувати на практиці знання та навички, які дозволять їм користуватися своїми правами, а також поважати і захищати права інших людей.
Міжнародне та національне законодавство у сфері захисту прав дитини / Г. Янова. – К. : М58 ПП «Видавництво «Сучасний письменник», 2015 – 704 с.
Збірка є частиною посібника навчального курсу: «Захист та забезпечення прав дітей та молоді груп ризику». До збірки включені основні документи Організації Об’єднаних Націй, документи Ради Європи та національні законодавчі акти у сфері захисту прав дитини.
Образование в области прав человека в школьной системе Европы, Центральной Азии и Северной Америки: сборник примеров успешных практик. © Совет Европы, БДИПЧ ОБСЕ, ЮНЕСКО, УВКПЧ ООН 2009 г.
Для вчителів історії, громадянознавства та суспільних дисциплін містить матеріали, що можуть бути використані у вивченні курсів історії України та всесвітньої історії в 9–11 класах, а також в позаурочній роботі. Поглиблена увага до історії становлення прав людини, знайомство з прикладами інтолерантності та дискримінації допоможе вчителям та їхнім вихованцям краще зрозуміти цінності демократії, потреби суспільства подоланні ксенофобії, стереотипів та упереджень, усвідомити необхідність взаєморозуміння та співпраці.
Я, ти, він, вона … Посібник для вчителів з антидискримінаційної освіти. Центр Громадянської освіти і виховання Проект „Українські книжки для виховання толерантності“ Дім Анни Франк. / Олександр Войтенко, Юрій Комаров, Ірина Костюк
Для систем среднего школьного образования.
Опубликовано Бюро ОБСЕ по демократическим институтам и правам человека (БДИПЧ)
РУКОВОДСТВО ПО ОБРАЗОВАНИЮ В ОБЛАСТИ ПРАВ ЧЕЛОВЕКА
© 2005, Европейский Центр обучения и исследований в области прав человека и демократии (ЕТС), г. Грац.
Аналіз підготовлено Всеукраїнською громадською організацією «Жіночий консорціум України» спільно з Вінницькою громадською організацією «Пані Всесвіт», Кіровоградською дитячою екологічною громадською організацією «Флора», Коаліцією молодіжних громадських організацій «Молода Черкащина» в рамках проекту «Попередження насильства в школі», який здійснюється за фінансової та експертної підтримки Шведської громадської організації «Save the Children Sweden».
Навчально-методичний посібник «Організація роботи з розв'язання проблеми насильства в школі». К:. Huss, 2011. – 96 ст.
Упорядники: Дубровська Є.В., Ясеновська М.Е.
Редакційна група: Алєксєєнко М.К., Дендебера М.П, Соловйова О. Д.
Навчально-методичний посібник створений для поширення інформації про можливості системної тренінгової роботи з дітьми, батьками та педагогами задля подолання насильства над дітьми в школі. Посібник стане в нагоді вчителям, соціальним педагогам, психологам та іншим спеціалістам, які працюють безпосередньо з дітьми.
Мета даного посібника – сприяти правильному розкриттю у медіа «дитячого питання», впливу на життя дитини вчинків і рішень дорослих. Цей посібник став основою програм підготовки журналістів у всьому світі за підтримки ЮНІСЕФ та Міжнародної федерації журналістів.
Де починаються права людини: уроки історії і сучасні підходи (Мультимедійний навчально-методичний посібник для вчителів ЗНЗ)/ Автор-урорядник О.Войтенко. - К.:ТОВ "Майстер книг", 2013. -304 с.
Де починаються права людини: уроки історії і сучасні підходи (Мультимедійний навчально-методичний посібник для вчителів ЗНЗ)/ Автор-урорядник О.Войтенко. - К.:ТОВ "Майстер книг", 2013. -304 с.
Читачеві пропонуються науково апробовані матеріали щодо
певних історичних передумов та сучасного стану дотримання прав людини. Посібник
складається з десяти навчальних модулів, доповнених історичними нарисами порушення
прав людини у нацистській Німеччині та сталінському СРСР, а також правозахисним
оглядом справ Європейського суду з прав людини. Важливими зі змістовних та
дидактичних міркувань є короткі біографії свідків, які зазнали переслідувань
тоталітарних режимів, словник ключових понять і термінів. До мультимедійного
комплекту входить DVD з унікальними відеосвідченнями очевидців з архівів Фонду
Шоа Інституту візуальної історії та освіти Університету Південної Каліфорнії
(США) та «Примусова праця 1939–1945. Пам’ять та історія» (Німеччина).
"Кожен має право знати свої права" (пересувна виставка)
25 стендів пересувної експозиції "Кожен має право знати про свої права" розповідають про походження прав людини, людську гідність, основні ознаки прав людини, заборону дискримінації, критерії допустимості обмежень прав людини, демократію, правову державу та зміст стандартів окремих прав та свобод.
Завантажини Навчальний посібник для гідів "Кожен має право знати свої права"Завантажити архів із стендами у високій якості.
Посібник «Закладинки», який ви тримаєте в руках — це прекрасний інструмент, призначений зупинити мову ненависті і посилити значення прав людини. У вас може виникнути запитання: «Чому ми повинні цим перейматися? Невже людина не має права вільно висловлювати свою думку в демократичному суспільстві?» Це правда, що свобода вираження поглядів є фундаментальним правом людини, і це стосується й ідей, які можуть ображати, шокувати чи непокоїти інших. Але дотримання цього права передбачає чіткі обов’язки та відповідальність. Мова ненависті — це не «захищена» мова. Слова ненависті можуть призвести до злочинів на ґрунті ненависті в реальному житті, і такі злочини вже зруйнували і забрали життя занадто великої кількості людей.
Турбйорн Ягланд Генеральний секретар Ради Європи
Мистецтво жити в громаді. Навчально-методичний посібник з громадянської освіти та виховання учнівської молоді. Буров С., Жадько О., Педан-Слєпухіна О., Шашура Л., Дяків В. . Львів: ЗУКЦ, 2008.
Навчальний посібник з громад, освіти для 7(8) кл. серед, загальноосвітніх навч. закл. / За ред. В. Мисана, П.Вербицької, О. Войтенка. — Львів: ЗУКЦ, 2006. — 152с ,іл.
Посібник містить навчальний матеріал, складений згідно з програмою курсу за вибором «Вчимося бути громадянами». Для учнів 7(8) класів загальноосвітніх навчальних закладів.
Редакція 2012 року — повністю переглянута та доповнена
Автори: Патриція Брандер, Лор де Вітте, Націла Гані, Руї Гомес, Анастасія Нікітіна, Юстина Пінкевічюте, Еллі Кін.
Освіта в сфері прав людини в Інтернеті. Методичний посібник. Мурашкевич О.А., Черних О.О. – К.: ВАITE. 2015. – 70 с.
Посібник розроблений для мультиплікаторів з освіти в сфері прав людини в Інтернеті. В ньому представлені методичні матеріали та тренінгові вправи, що розкривають тему прав людини в Інтернеті.
Посібник буде корисний для вчителів, соціальних педагогів, працівників позашкільних закладів, методистів, бібліотекарів, активістів громадських організацій, які працюють у сфері освіти в галузі прав людини з дітьми та молоддю.
Енвер Джуліман та Лілліан Юрт. Навчання молоді правам людини. Посібник для організаторів освітніх заходів з прав людини для молоді. / За ред. С.Бурова, К.Рєуцького.– Харків: Права людини, 2009. – 156 с.
Посібник допоможе в організації освітніх заходів з прав людини, учасниками яких є молоді люди. Цей матеріал розрахований на організацію та проведення лише одного із типів освітніх заходів для молодих людей, втім його окремі елементи можуть бути корисними в організації інших за типом та формою освітніх заходів.
Права людини для дітей: посібник для вчителів та тренерів / Денисенко Л. В., Дзюбій О. А. К.: Час Друку, 2011. - 260 с.
Посібник містить глибокий аналіз десяти основоположних прав людини, історію та особливості їх виникнення та еволюції, зміст кожного з прав, а також загальну характеристику відповідальності за їх порушення. Зокрема, у посібнику розкриті такі права, як право на життя, право на гідне та рівне ставлення, право на свободу і особисту недоторканність, право на особисте життя, право на власність, право на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань, право на свободу світогляду і переконання, право на освіту та право знати свої права. Посібник розроблений на основі інтерактивної методики з урахуванням потреб дітей молодшого (6-12 років) та старшого шкільного віку (13-18 років). Додаткові матеріали до посібника.
Мельник Р.С. Право на свободу мирних зібрань: теорія і практика. – К., 2015. – 168 с.
У цій публікації на основі чинного законодавства України, досягнень вітчизняної та зарубіжної правничої науки, а також практики національних та міжнародних (європейських) судів здійснюється наукове тлумачення суті та змісту права на свободу мирних зібрань, гарантованого статтею 39 Конституції України. Визначається значення, зміст та порядок реалізації приватними особами права на свободу мирних зібрань.
Медіаграмотність та критичне мислення на уроках суспільствознавства: посібник для вчителя / Т. Бакка, О. Бурім, О. Волошенюк, Р. Євтушенко, Т. Мелещенко, О. Мокрогуз; За ред. В. Іванова, О. Волошенюк. – К. : ЦВП, АУП, 2016. – 243 с.
Посібник втілює прагнення авторів зробити медіаосвіту складником викладання суспільствознавства. Видання демонструє можливості та шляхи набуття медіаграмотності та навичок критичного мислення старшокласниками під час вивчення курсу «Людина і світ» та інших суспільствознавчих курсів, формування медіакомпетентності учнівської молоді. Він має практичну спрямованість. Кожна вправа автономна і охоплює роботу з медіатекстами різних видів і жанрів. Вправи і завдання також можуть бути використані під час вивчення курсів за вибором, факультативних курсів, виховних годин, занять гуртків юних істориків і журналістів.
Посібник втілює прагнення авторів зробити медіаосвіту складником викладання суспільствознавства. Видання демонструє можливості та шляхи набуття медіаграмотності та навичок критичного мислення старшокласниками під час вивчення курсу «Людина і світ» та інших суспільствознавчих курсів, формування медіакомпетентності учнівської молоді. Він має практичну спрямованість. Кожна вправа автономна і охоплює роботу з медіатекстами різних видів і жанрів. Вправи і завдання також можуть бути використані під час вивчення курсів за вибором, факультативних курсів, виховних годин, занять гуртків юних істориків і журналістів.
Медіаграмотність на уроках суспільних дисциплін: Посібник для вчителя. За ред. В. Іванова, О. Волошенюк, О. Мокрогуза – К.: Центр вільної преси, Академія української преси, 2016. 201 с.
Видання – перша спроба інтеграції медіаграмотності у викладання суспільних дисциплін. В перших двох розділах розглянуто, що таке медіа, медіаосвіта та медіаграмотність, базові методики критичного мислення. У розділах 3–11 запропоновано плани-конспекти уроків для курсів «Історія України», «Всесвітня історія», «Людина і світ». Вправи і завдання також можуть бути використані під час вивчення курсів за вибором, факультативних курсів, виховних годин, занять гуртків юних істориків, журналістів тощо.
Видання – перша спроба інтеграції медіаграмотності у викладання суспільних дисциплін. В перших двох розділах розглянуто, що таке медіа, медіаосвіта та медіаграмотність, базові методики критичного мислення. У розділах 3–11 запропоновано плани-конспекти уроків для курсів «Історія України», «Всесвітня історія», «Людина і світ». Вправи і завдання також можуть бути використані під час вивчення курсів за вибором, факультативних курсів, виховних годин, занять гуртків юних істориків, журналістів тощо.
Немає коментарів:
Дописати коментар