Новини

31 січня 2022
КОНКУРС ПІДРУЧНИКІВ З ПРАВОЗНАВСТВА ДЛЯ 9-го КЛ.


54 285 УЧНІВ В УКРАЇНІ БУДУТЬ ВИВЧАТИ ПРАВОЗНАВСТВО ЗА НАШИМ ПІДРУЧНИКОМ «ОСНОВИ ПРАВОЗНАВСТВА. 9 кл.» С.РАТУШНЯК.!!!
Завершився конкурс підручників з "Правознавства" для 9-го класу. Наш підручник набрав понад 54 000 голосів (5 років тому було 23 000).
Дякую всім за вибір та підтримку!!!
Наш підручник написаний для успішних учнів мовою учнів + постійна підтримка та оновлення ЕЛЕКТРОННОГО ДИСКУ + повний коплект методичного забезпечення: робочий зошит, завдання ДПА з Правознавства......
Інформація про підручник: https://drive.google.com/.../1GBDngn.../view...
Електронний додаток (постійно оновлюється): https://edodatok.com/books/6700-3_pravo9/


20 лютого 2021
ПРАВО НА ОСВІТУ.
ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ШКОЛИ.
БУЛІНГ. ПРАВА БАТЬКІВ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ.

Про все це у  випусках «Феміда в деталях. Talk»

28 серпня 2020

ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА 10 КЛ.
ЩО ТАКЕ ДЕМОКРАТІЯ
ЯК ДЕМОКРАТИЧНІ ПРОЦЕДУРИ ЗАБЕЗПЕЧУЮТЬ НАРОДОВЛАДДЯ В СУСПІЛЬСТВІ

ЯКУ РОЛЬ ВІДІГРАЮТЬ ПОЛІТИЧНІ ПАРТІЇ ТА ГРОМАДСЬКІ ОРГАНІЗАЦІЇ У РОЗВИТКУ ДЕМОКРАТІЇ



15 жовтня 2019
КОМПЕТЕНТНИЙ ГРОМАДЯНИН
ШКОЛА, СУСПІЛЬСТВО, ГРОМАДЯНИ...
Хмельницька гімназія №1 імені Володимира Красицького бере активну участь у Всеукраїнському інноваційному освітньому проекті «Формування й оцінювання громадянських компетентностей в освітньому процесі на рівні базової середньої школи».
В рамках цього проекту саме під такою назвою «КОМПЕТЕНТНИЙ ГРОМАДЯНИН» цього разу було проведено практичне заняття для педагогів гімназії. На занятті визначали та розробили основні критерії та вимоги, яким повинен відповідати КОМПЕТЕНТНИЙ ГРОМАДЯНИН, а також більш детально познайомилися і обговорили МОДЕЛЬ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ, НЕОБХІДНИХ ДЛЯ ДЕМОКРАТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ТА МІЖКУЛЬТУРНОГО ДІАЛОГУ, розроблену міжнародними фахівцями на замовлення Ради Європи (Рамка компетентностей).
Чому важливо розвивати громадянську компетентність в учнів? Як громадянську компетентність можна розвивати в школі, враховуючи сучасні зовнішні умови (законодавство, ставлення батьків, і т.д) та можливості школи? Ці та інші питання розглянули на наступному занятті «ШКОЛА, СУСПІЛЬСТВО, ГРОМАДЯНИ...»


23 вересня 2019
23 вересня, у стінах найкрутішої локації нашого краю Кам’янець-Подільській фортеці відбувся щорічний історико-правовий квест «Fortetsia Law Quest 2019”, який зібрав найрозумніших, накреативніших та найкращих школярів Хмельниччини.
На 10 локаціях (конкурс «борець за мир», знання правових термінів, розкодування ІІІ-го Універсалу УЦР, дешифрування дати започаткування Дня миру, знаходження паролю за допомогою нормативно-правових актів, ідентифікація історичних постатей, складання пазлів, тощо) школярам необхідно було надати правильні відповіді та знайти підказки, які допоможуть їм перейти до наступного етапу квесту.

20 липня 2019
Чи покращується ситуація з правами людини у школі?
Як говорити про права людини як з дорослими громадянам України, так і зі школярами?
Про це ми поспілкувалися на громадському радіо з Олександою Козорог (тренерка, координаторка освітніх програм Освітнього Дому прав людини в Чернігові).

19 липня 2019
Освітній Фест прав людини 2019
(Чернігів)
Перший тиждень Освітнього Фесту прав людини 2019, - «Права людини в школі!!!».
Serhiy Burov, Ніна Хома, Андрей Кинаш, Aleksandra Kozoroh, Svitlana Rudenko, Voitenko Oleksandr,Sviatoslav Ratushniak розповіли чого очікувати від цьогорічного заходу.
Що таке ШКОЛА – ТЕРИТОРІЯ ПРАВ ЛЮДИНИ…. 
Кому і навіщо це потрібно? 
Як розбудувати школу, засновану на правах людини…? 
Які успішні кроки на цьому шляху здійснюємо в Хмельницькій гімназії №1 імені Володимира Красицького….
Із задоволенням поділився цим всім з учасниками фесту…

22 червня 2019 
Право на доступ до освіти
Конвенція про захист прав людини та основоположних свобод гарантує право на доступ до освіти. Тож в який спосіб має держава гарантувати забезпечення цього права, водночас не втручаючись у право батьків забезпечувати освіту своїх дітей відповідно до їхніх переконань?Про це йде мова у п’ятому випуску інтерактивного онлайн-журналу «Європейський механізм захисту прав людини», з яким можна ознайомитися тут:tps://edera.gitbook.io/human-rights/

8 травня 2019
ФОРМУВАННЯ ТА ОЦІНЮВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ"
Хмельницька гімназія №1 імени Володимира Красицького виборола право взяти участь у реалізації інноваційного освітнього проекту всеукраїнського рівня «Формування та оцінювання громадянських компетентностей в освітньому процесі на рівні базової середньої освіти».
Наш заклад представляли: Святослав Ратушняк, Юлія Зельська, Ірина Коржук.
52 шкільні команди з усієї України провели дводенний тренінг в м. Ірпінь у рамках компоненту "Формування й оцінювання громадянських компетентностей". Ознайомилися з моделлю та Рамкою компетентностей для культури демократії і матеріалами, якими вчителі можуть послуговуватися на уроках для наскрізного розвитку громадянських компетентностей, пробували застосовувати формувальне оцінювання і тестували спеціально розроблену Andriy Donets систему цифрових відзнак.
Головна спеціалістка Міністерства освіти і науки України Raisa Yevtushenko підкреслила важливість цього проекту, адже це дасть можливість апробувати матеріали, які потім будуть доступними для всіх вчителів України. Під час прямого включення з Осло Iryna Sabor, керівниця програми "Демократична школа", зауважила, що українські напрацювання - новаторські та викликають інтерес в освітян інших європейських країн.
Завершився дводенний тренінг і починається дуже непроста творча робота. Її результатів з нетерпінням чекають в Україні та Європі, адже багато що доведеться робити вперше.


11 березня 2019
Права дітей у школі

05 березня 2019
Безпека дітей у школах

01 березня 2019
Громадянська освіта 10 клас. Економіка
Відео до вебінару №6 із циклу вебінарів курсу громадянської освіти. У ході вебінару ви дізнаєтесь як викладати економіку у курсі громадянської освіти.

26 лютого 2019
Громадянська освіта 10 клас. 
Вебінар 5. Світ інформації. Мас-медіа та медіаграмотності.
Відео до вебінару №5 із циклу вебінарів курсу громадянської освіти. У ході вебінару ви дізнаєтесь що таке мас-медіа як вони впливають на людину та суспільство. Запрошуємо до перегляду!


21 лютого 2019
ОСНОВИ ПРАВОЗНАВСТВА. 9 клас. 
Державна підсумкова атестація. Орієнтовні завдання. 2019
Посібник містить орієнтовні завдання до державної підсумкової атестації (10 варіантів). Завдання складено відповідно до програми 9 класу з урахуванням останніх змін у законодавстві. 
Для учнів 9-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, вчителів, методистів.
Видавництво «Навчальна книга-Богдан»:

12 лютого 2019
ЖИВИ ТА ДІЙ ЗА ПРАВИЛАМИ. 
Якими є права дитини в школі.

Сьогодні відбулася презентація посібника «ЖИВИ ТА ДІЙ ЗА ПРАВИЛАМИ. Якими є права дитини в школі», автором якого є директор Хмельницької гімназії №1 ім. Володимира Красицького, вчитель-методист Святослав Ратушняк.
Очільник юстиції Віктор Худняк зазначив, що Головне територіальне управління юстиції у Хмельницькій області підтримує авторів, які мають на меті навчити молоде покоління знати та вміти


захищати свої права. Обласна програма правової освіти населення, яка діє в Хмельницькій області, покликана підвищити загальний рівень правової культури та вдосконалити систему правової освіти населення, забезпечити набуття громадянами необхідного рівня правових знань, формування у них поваги до права. Віктор Анатолійович наголосив, що найголовніше – це дитина та її права. Саме тому важливо з малечку підвищувати обізнаність молодого покоління.

Автор книги Святослав Ратушняк акцентував увагу на найважливіших аспектах кожного розділу та подякував юстиції Хмельниччини за сприяння у виданні посібника. 

Після цього виконуюча обов’язки начальника управління державної реєстрації НПА, правової роботи та правової освіти Олеся Пожалюк розповіла присутнім про явище булінгу та його наслідки. 

Посібник «ЖИВИ ТА ДІЙ ЗА ПРАВИЛАМИ. Якими є права дитини в школі» розроблений для учнів закладів загальної середньої освіти, а також їхніх батьків та педагогів. Посібник містить відповіді на проблемні ситуації, які пов’язані із правами учнів у школі, та їх шляхи запобігання і врегулювання.



2 січня 2019

Громадянська освіта: оцінювання.

Під час цього вебінару представники асоціації «Нова доба» та Програми підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа» (Європейський центр ім. Вергеланда) розповіли про оцінювання у громадянській освіті. Обговорили важливість формувального оцінювання для розвитку громадянських компетентностей, оцінювання, яке сприяє навчанню, про рекомендації Ради Європи, а також подали практичні поради для успішного навчання і викладання інтегрованого курсу «Громадянська освіта» 10 клас.
Відео ви можете переглянути на нашому каналі:



1 грудня 2018

Громадянська освіта 10 клас. Як викладати розділ 4. Демократичне суспільство та його цінності.

4 вебінар із курсу громадянської освіти на тему "Демократичне суспільство та його цінності". Усі, хто не встигнув долучитись до прямої трансляції можуть переглянути відео вебінару на нашому каналі за посиланням:




29 жовтня 2018

«Загальні підходи та особливості  викладання громадянської освіти у 10 класі» 

Під такою назвою відбувся семінар в Хмельницькому інституті післядипломної педагогічної освіти, який був організований Асоціацією «Нова Доба» у партнерстві із Хмельницьким обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти. 
В роботі семінару взяло участь 37 педагогів нашої області. Вчителі отримали інформацію про особливості курсу, набули практичних навичок, ознайомилися із додатковими ресурсами створеними Асоціацією "Нова Доба": методичний посібник, підручник онлайн, онлай спільнота.... (www.citizen.in.ua).
Матеріали на допомогу вчителю:
- Методичний посібник. Громадянська освіта:


26 жовтня 2018

Громадянська освіта 10 клас. Як викладати розділ ІІІ.

26 жовтня відбувся вебінар з громадянської освіти до третього розділу - Людина в соціокультурному просторі.  Зараз усі мають можливість переглянути відеозапис на каналі Нової Доби за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=7VSb_1gMEAs&t=2s




28 вересня 2018

«Батьки – педагоги – шкільна адміністрація: від діалогу до партнерства».

Перспективи налагодження конструктивного діалогу та співпраці між батьківською громадою та шкільною адміністрацією, нові можливості та ризики розвитку шкільної освіти в умовах реформування, перший досвід роботи «Нової української школи». На цих та низці інших нагальних проблеми сучасної школи сфокусували свою увагу учасники тренінгу «Батьки – педагоги – шкільна адміністрація: від діалогу до партнерства», який пройшов в Хмельницькому 28 вересня 2018 р. Захід організував БФ «Інститут розвитку освіти» у партнерстві та за фінансової підтримки Представництва «Фонду Фрідріха Науманна за свободу» в Україні Friedrich Naumann Foundation Ukraine and Belarus та Міжнародного фонду «Відродження» Фундацій Відкритого Суспільства Міжнародний фонд "Відродження". Запрошенню учасників тренінгу посприяв Департамент освіти та науки Хмельницької міської Ради.
Слухачі (представники адміністрації шкіл та батьки школярів міста) одержали від тренерів Олени Бондаренко та Альони Парфьонової (ГО «Батьки SOS» Громадське об'єднання "БАТЬКИ SOS") корисну практичну інформацію щодо моніторингу та забезпечення прозорості фінансування потреб школи, досвіду успішного вирішення типових проблем шкільної освіти. Відбулося жваве обговорення новацій в освітньому законодавстві та можливостей, які вони відкривають, для сучасної школи. Серед майже двох десятків нагальних проблем шкільної освіти, окреслених учасниками тренінгу, найбільш гострими названо проблеми із налагодженням комунікації та співпраці між батьківською спільнотою, учителями та шкільною адміністрацією (зокрема, вказувалось на потребі в ефективній модерації діалогу та регламентації такої взаємодії, серйозному та відповідальному ставленні всіх учасників освітньо-виховного процесу до своїх прав та обов’язків), проблеми якості педагогічних кадрів та їх мотивації до праці в школі тощо. Присутні на тренінгу представники шкільної адміністрації вкотре зауважили проблему перевантаженості директора школи та його заступників невластивими їм обов’язками. Гостро дискутувалась питання впливу сучасних реалій шкільної освіти на впровадження принципів «Нової української школи».


20 вересня 2018

Громадянська освіта 10 клас. Як викладати розділ ІІ.

У ході цього вебінару ви дізнаєтеся про змістові й організаційні особливості викладання другого розділу – «Права та свободи людини». Цікавою для слухачів вебінару буде також інформація про можливості навчальної Онлайн-платформи з громадянської освіти «Майстерня громадянина»
План вебінару:
Викладання громадянської освіти у школі. Перший місяць - перший досвід (дискусія).
Змістові та методичні особливості викладання розділу II «Права та свободи людини».
Презентація можливостей онлайн платформи з громадянської освіти «Майстерня громадянина» www.citizen.in.ua


30 серпня 2018

Вебінар з громадянської освіти у 10 класі


З першого вересня 2018 року у загальноосвітніх навчальних закладах України вводиться новий шкільний курс для учнів 10-го класу – Громадянська освіта. Курс громадянської освіти інтегрує знання з політології, права, соціології, соціальної психології, економіки, філософії тощо.
Авторський колектив шкільного підручника з громадянської освіти, який підготували члени Асоціації «Нова Доба» запрошує вас на вебінар, у ході якого ви зможете дізнатися як про загальні підходи до імплементації курсу громадянської освіти у 10-му класі, так й зокрема про особливості викладання його першого розділу – «Людина та її ідентичність». Цікавою для слухачів вебінару буде також інформація про організацію практичних занять та оцінювання учнів у ході викладання громадянської освіти у школі за допомогою сучасних онлайн технологій.
План вебінару:
Загальні засади викладання громадянської освіти у школі. Петро Кендзьор
Розділ 1. Що таке ідентичність. Елла Ситник
Розділ 1. Соціалізація особистості та людські цінності. Людмила Махун.
Майстерня громадянина. Практичні заняття з громадянської освіти


8 липня 2018р.

ЕКСПЕРТНА НАРАДА ЗАЛУЧЕНИХ ЗАРУБІЖНИХ ТА УКРАЇНСЬКИХ ФАХІВЦІВ З ГРОМАДЯНСЬКОЇ ОСВІТИ
5-7липня 2018 у конференц-залі готелю "Братислава" (м. Київ) працювала Експертна рада фахівців з громадянської освіти. Фахівці з України та США продемонстрували сучасний досвід викладання окремих питань з громадянської освіти та обговорили перспективи розвитку громадянської освіти й громадянського суспільства в Україні.



5 липня 2018р.

Науково-методичний семінар з методики викладання курсу ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА (10 кл.)


4-5 липня в Києві відбувся дводенний науково-методичний семінра з методики викладання курсу "Громадянська освіта"  (10 кл.). Колектив авторів підручника ознайомив учасників семінару із особливостями курсу та методиками викладання кожного розділу.




19 квітня 2018р.

ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА 10 КЛАС
Всеукраїнська Асоціація викладачів історії та суспільних дисциплін «Нова Доба», на основі багаторічного досвіду імплементації освіти для демократичного громадянства в Україні, пропонує Вашій увазі сучасний інтерактивний підручник для 10 класу з громадянської освіти «3D Демократії: думаємо, дбаємо, діємо».
Авторський колектив: Polina Verbytska (м. Львів), Волошенюк Оксана (м. Київ), Горленко Ганна (м. Хмельницький), Petro Kendzor (м. Львів), Aleksandra Kozoroh (м. Кам'янське), Natalja Markus (м. Козова), Людмила Махун (Liudmila Makhun) (с. Дубечне), Olha Pedan-Slyepukhina (м. Львів), Ратушняк Святослав (м. Хмельницький), Ella Sytnyk (м. Київ).
Упродовж навчального року організаційно-методичний супровід підручника здійснюватиме онлайн-платформа курсу з громадянської освіти (http://citizen.in.ua). Вказана платформа надає можливості не лише для поглибленого вивчення навчального матеріалу, але й для оцінювання досягнень учнів, їхньої міжособистісної взаємодії на всеукраїнському чи міжрегіональному рівні.
Переглянути презентаційну версію матеріалів підручника та проголосувати за нього можна у період з 23 по 27 квітня 2018 р. на сайті Інституту модернізації змісту освіти МОН України. Ви можете більш докладно ознайомитися із запропонованими матеріалами за посиланням: http://lib.imzo.gov.ua/xmlui/handle/123456789/131, тоді як з офіційною версією презентації – на  сайті (http://citizen.in.ua/…/fi…/gromadyanska-osvita10-120418.pptx).

20 березня 2018р.
Навчально-методичний посібник "Школа – територiя прав людини"

Ці навчально-методичні матеріали, створені великою командою, що сформувалася в рамках проекту «Школа – територія прав людини», який реалізовувався в рамках Всеукраїнської освітньої програми «Розуміємо права людини».
Метою даних навчально-методичних матеріалів є підтримка шкільної спільноти - тих, хто прагне впровадження системних змін в освітньому середовищі на принципах та стандартах прав людини.
Навчально-методичні матеріали «Школа – територія прав людини» допоможуть освітнім закладам, їх громадам:
пройти через процес змін в умовах реформування системи освіти;
зрозуміти та розкрити свій потенціал на шляху впровадження культури прав людини в школі;
навчитися жити разом, поважаючи одне одного у багатоманітному шкільному просторі;
знати, розуміти та реалізувати свої права та брати активну участь у прийнятті рішень, котрі стосуються усіх учасників освітнього процесу.
Завантажити посібник: http://edu.helsinki.org.ua/…/navchalno-metodichnii-pos-bnik…

18 лютого 2018р.
ПРОТИДІЯТИ СТЕРЕОТИПАМ, УПЕРЕДЖЕННЯМ, 
НЕТЕРПИМОСТІ, МОВІ ВОРОЖНЕЧІ …
Протидіяти стереотипам, упередженням, нетерпимості, мові ворожнечі, і як навчати цьому сучасну молодь вчилися вчителі суспільних дисциплін м. Хмельницького на дводенному семінарі «Проект з поширення освітніх матеріалів з протидії антисемітизму та ромофобії», який відбувся 15-16 лютого в Хмельницькій гімназії №1 імені Володимира Красицького. 
Семінар проводили представники Українського центру вивчення історії Голокосту Анатолій Подольський та Надія Уфімцева (випускниця гімназії) за підтримки німецької фундації «Пам'ять, відповідальність та майбутнє». Кожен із учасників отримав навчально-методичні матеріали та сертифікати, а бібліотека нашої гімназії збагатилася виданнями із зазначеної тематики. 

Кожна школа міста Хмельницького отримала можливість безкоштовно отримати від центру по 30 екземплярів зошитів «Навчальні матеріали з протидії дискримінації, антисемітизму та ксенофобії».





5 лютого 2018р.
ДИТЯЧИЙ ФУТБОЛ МИРУ
В рамках міжнародного соціального проекту "Дитячий футбол миру" футбольна команда гімназистів та група підтримки відбула на турнір у Австрію.
Метою проекту є формування здорової нації, репрезентація позитивного іміджу України через дитячий спорт, пропаганда здорового способу життя.
Проект реалізовується за підтримки Міністерства молоді та спорту України, Міністерства інформаційної політики України, ГС "Промінь Україна"...
Наші гімназисти зіграли дві товариські гри із австрійськими
підлітками, спілкувалися із учнями української школи «Ерудит» (м. Відень), зустрічалися із дипломатами нашого посольства у Австрії та Угорщині, побували на стадіоні футбольного клубу «Рапід», у приміщенні парламенту Угорщини, мали нагоду подорожувати Віднем та Будапештом.
Завершилася зустріч підписанням Меморандуму про співпрацю між Хмельницькою гімназією №1 імені Володимира Красицького та українською школою «Ерудит».
Отже тепер ми маємо партнерів у Австрії! 
Учні із Відня запрошують нас у гості, а ми раді будемо
прийняти їх у Хмельницькому!
Відкрито ще один напрямок міжнародної діяльності гімназії!!!
Такі проекти дають можливість сучасному молодому поколінню з України та Європи знайомитися та налагоджувати мости дружби й взаємодії, спілкуватися, обмінюватися інформацією та досвідом, прививати та формувати загальнолюдські цінності.

26 січня 2018р.

ДОСЛІДЖУЮЧИ ГУМАНІТАРНЕ ПРАВО
У загальноосвітніх школах відновлюється курс "Досліджуючи гуманітарне право". 
Програмі дали старт Червоний Хрест України і Міністерство освіти і науки України в рамках підписаної Угоди про співробітництво. Програма покликана підвищити рівень правової культури, норм міжнародного гуманітарного права та розуміння гуманітарних цінностей учнями.
25-26 січня у МОН відбулася друга робоча зустріч. Авторський колектив розробив навчальну програму курсу відповідно до потреб сьогодення. 
Завершуємо роботу над навчальним посібником. Програма і посібник до мають пройти експертизу й отримати гриф МОН України, а з нового навчального року предмет може викладатися у школах як курс за вибором чи факультатив. Матеріали посібника можуть бути використані на уроках історії та правознавства, на виховних заходах класними керівниками.
Даний проект буде пілотуватися у Хмельницькій гімназії №1 імені Володимира Красицького, відповідно до Меморандуму про співпрацю із Товариством Червоного Хреста України.

2 січня 2018р.

ЯК ВИХОВАТИ ГЕНІЯ

Мав нагоду поспілкуватися на телебаченні про те як ми "вирощуємо" геніїв у гімназії!!!
ТЕМА (02. 01. 2018) ''Як виховати генія''
https://www.youtube.com/watch?v=LrPyohV60A8

5 грудня 2017р.
ГІМНАЗИСТИ НА СУДОВОМУ ЗАСІДАННІ


Декаду правових знань розпочали із відвідування Хмельницького міськрайонного суду з учнями 6 (10-А) класу. 
Коротка екскурсія по суду, інформація про роботу суду, і саме важливе та корисне, учні побували на справжньому судовому засіданні !!! 
Розглядалася справа про притягнення до кримінальної відповідальності двох квартирних крадіїв. 
Гімназисти "вживу" бачили кримінальний процес: роботу судді, прокурора, допит підсудніх, адвокати, потерпілий ...
Після засідання учні в емоціях ще довго обговорювали побачене та почуте !!!






29 вересня 2017р.
Правзнавство 9 кл. Електронна складова
Електронний ресурс до підручника Основи правознавства: підручник для 9-го кл. загальноосвіт. навч. закл." / С.П. Ратушняк. -Тернопіль: Навчальна книга-Богдан, 2017. - 272с.
На диску: 
-уроки по темах (відео, інформація, зображення ...);
-тестування по темах;
-календарне планування, програма;
-технології і методи роботи на уроках правознавства;
-термінологічний словник;
-навчально-методична література;

-виставка "Кожен має право знати свої права";
-проекти, конкурси;
-корисні електронні джерела, сайти;
-освітнє законодавство ....

Електронний посібник:



29вересня 2017р.
Основи правознавства. Робочий зошит для учня. 9 клас. За оновленою програмою.
Основи правознавства: робочий зошит: 9 кл./ С.П. Ратушняк. - Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2017. - 80 с. Робочий зошит укладено відповідно до чинної навчальної програми та підручника «Основи правознавства» 9 кл. (2017 р.) Пропонований посібник можна використовувати як для роботи на уроці (особисто, в парах чи групах), так і при підготовці домашніх завдань й для повторення тем до уроків узагальнення. Вправи та завдання побудовані так, аби процес навчання був спрямований на зміни у рівнях розумової діяльності, — від перевірки на знання, розуміння й використання до формування навичок мислення високого рівня, — аналіз, синтез, оцінювання. У робочому зошиті відсутні завдання для учнів по темах, де програмою передбачено «Практичні заняття». Завдання та вправи для них подано в підручнику. Для учнів 9-х класів, вчителів правознавства, всіх, хто потребує базових правових знань.

29 вересня 2017р.
Мав нагоду на Українському радіо у програмі «Вся країна» спільно з колегами із Полтави поспілкуватися про сьогодення та перспективи педагогічної діяльності.

27 серпня 2017р. 
"Основи правознавства: підручник для 9 кл."

Вийшов з друку підручник "Основи правознавства: підручник для 9-го кл. загальноосвіт. навч. закл." / С.П. Ратушняк. -Тернопіль: Навчальна книга-Богдан, 2017. - 272с.
Готуємо доповнення до підручника:
електронний інтерактивний диск, на якому: хрестоматійний матеріал, зображення й схеми, нормативно-правові акти, словник, юридичні задачі, короткі навчальні відео сюжети (3-7 хв., понад 120), електронні тестові завдання по темах…
- робочий зошит для учня.


12 травня 2017р.

Цінності "Старого Світу". Європейський вибір України
11 травня в "Подільській панорамі" (ХОДТРК "Поділля Центр") мав нагоду висловити свої міркування щодо "цінностей Старого Світу" та перспектив України ...
Переглянути програму можна на сайті у рубриці "Фото/Відео", чи за посиланням:

10 травня 2017р.
9 травня і символіка комуністичного тоталітарнго режиму
Серп і молот та червоні прапори. День перемоги в області святкували із забороненою законом радянською символікою. У Хмельницькому молодий чоловік прийшов до Вічного Вогню з червоним наплічником. На ньому красувався герб Радянського Союзу та напис «СССР». А у Славуті під кумачевими знаменами представники ветеранської організації простояли увесь мітинг. Обидва ці випадки неабияк обурили подолян. У соцмережах кажуть, що це не лише порушення закону про декомунізацію, а й спаплюження пам’яті мільйонів українців, які загинули від тоталітарного режиму.
10.05.2017 у "новинах" (ХОДТРК «Поділля Центр») обговорювалися ці питання. Свої погляди на окремі аспекти з цієї проблематики  мав нагоду висловити.
Переглянути програму можна на сайті у рубриці "Фото/Відео", чи за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=QT3eciIdV4k

5 травня 2017р.
Всеукраїнський конкурс учнівських есе «Права людини крізь призму сучасності»
Всеукраїнська Гельсінська Спілка з прав людини, в рамках Всеукраїнської освітньої програми «Розуміємо права людини» та за сприяння Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, оголошує Всеукраїнський конкурс учнівських есе «Права людини крізь призму сучасності».
Конкурс проводиться для сприяння реалізації Національної стратегії з прав людини (Указ Президента України №501/2015) та Всесвітньої програми освіти в сфері з прав людини (прийнята Генеральною Асамблеєю ООН у 2004 р.), з метою поширення інформації про права людини, активізації інтересу щодо актуальних питань в сфері прав людини в учнівської молоді, виявлення та стимулювання творчо обдарованої молодих людей, зацікавлених у правозахисній діяльності; сприяння їх профорієнтації, стимулювання до прояву активної життєвої позиції, формування в українському суспільстві поваги до загальнолюдських цінностей.
До участі в Конкурсі запрошуються учні/учениці 9-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, спеціалізованих шкіл, гімназій, ліцеїв, професійно-технічних училищ і студенти/студентки коледжів.
Всі учасники Конкурсу та їх керівники отримають Дипломи. Учасники Конкурсу, які зайняли І, ІІ та ІІІ місця, отримають Дипломи переможців та цінні подарунки. Нагородження переможців відбувається публічно, за участі представників співорганізаторів Конкурсу і висвітлюється у ЗМІ. Навчальний заклад, де навчається переможець/ця отримує можливість проведення семінару з прав людини організаторами Конкурсу за участю провідних експертів в цій галузі.
Основними критеріями оцінювання есе буде відповідність концепції прав людини та наявність власної, креативності та оригінальності. На Конкурс не приймаються роботи, які є плагіатом інших робіт.
Останній термін подання есе на Конкурс – 17:00, 30 вересня 2017 р.
Есе та реєстраційну анкету просимо надсилати в електронному вигляді на адресу: edu@helsinki.org.ua з поміткою «Конкурс есе».
З більш детальною інформацію про Конкурс та зразком реєстраційної анкети Ви можете ознайомитись в Положенні про Конкурс есе.
Інформації про права людини ви можете знайти за посиланнями: http://edu.helsinki.org.ua/b-bl-oteka – бібліотека програми «Розуміємо права людини», http://library.khpg.org – бібліотека ХПГ.


23 квітня 2017р.
ПІДРУЧНИКИ 2017: ПРАВОЗНАВСТВО. 9 КЛ.
Протягом квітня кожен навчальний заклад в Україні мав можливість обрати підручники для 9-го класу на наступний навчальний рік, які отримали гриф МОН.
Наш підручник «ОСНОВИ ПРАВОЗНАВСТВА» : підручник для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / С.П. Ратушняк. — Тернопіль : Навчальна книга — Богдан, 2017 отримав підтримку майже 21 000 респондентів.
Книга буде друкуватися за державний кошт й всі навчальні заклади, які голосувати за наш підручник отримають посібник безкоштовно.
ДРУЗІ, КОЛЕГИ, ПАРТНЕРИ, УЧНІ, ЩИРО ДЯКУЮ ВАМ ЗА ПІДТРИМКУ !!!
У серпні 2017р. очікуйте ЕЛЕКТРОННИЙ ДИСК до посібника: 
- хрестоматійні матеріали, 
- відео до кожної теми (всього понад 100 сюжетів), 
- зображення, світлини, схеми, таблиці, 
- нормативна база, 
- тестові завдання, 
- юридичний словник, тощо.

8 квітня 2017р.
НОВІ ПІДРУЧНИКИ ДЛЯ 9-ГО КЛАСУ
ПРАВОЗНАВСТВО. 9 КЛ. РАТУШНЯК С.П.
Друзі! «ОСНОВИ ПРАВОЗНАВСТВА» : підручник для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / С.П. Ратушняк. — Тернопіль : Навчальна книга — Богдан, 2017. — 270 с. отримав гриф МОН й розміщений на депозитарії: 
До 14 квітня кожен заклад, вчитель може ознайомитися з електронною версією й здійснити свій вибір.
НАШ ПІДРУЧНИК РІЗНИТЬСЯ СВОЇМИ КОРИСНИМИ ОСОБЛИВОСТЯМИ:
- Текст у підручнику є адаптованим й спрощеним для оптимального сприйняття й розуміння учнями.
- Підручник не переобтяжений нормативною базою (статтями й витримками із законів та інших нормативних актів), подана мінімальна кількість зображень та схем на допомогу учневі.
- У кінці параграфа містяться інтерактивні завдання, які вчитель на власний розсуд може застосовувати на уроці чи як творчі завдання, чи як завдання додому, проекти, тощо.
- Запитання в підручнику складені за таксономією Блума й передбачають розвиток навичок критичного мислення: аналіз, синтез, оцінювання.
- Завершується посібник «Технологіями та методами роботи на уроках правознавства», де подано перелік правил проведення, можливих різноманітних методів та вправ при вивченні курсу.
- Доповненням до підручника є електронний інтерактивний диск, на якому: хрестоматійний матеріал, зображення й схеми, нормативно-правові акти, словник, юридичні задачі, короткі навчальні відео сюжети (3-7 хв., понад 120), електронні тестові завдання по темах…
- Така побудова підручника дає можливість педагогу самостійно моделювати урок для кожного класу в залежності від поставлених завдань, наявності часу, загального рівня розвитку …
- Матеріал підручника має прикладний характер.

1 квітня 2017р.
Тренінг з підготовки групи моніторингу "Права людини в школі"
УГСПЛ в рамках Всеукраїнської освітньої програми "Розуміємо права людини" реалізує проект "Права людини в школі". В рамках даного проекту з 30 березня по 01 квітня 2017 року в Освітньому домі прав людини відбувся тренінг з підготовки групи моніторингу "Права людини в школі" для аналізу програм та підручників загальноосвітньої школи і складання рекомендацій щодо впровадження стандартів прав людини в навчальний процес в рамках Нової української школи.
На тренінг було запрошено 26 педагогів  із різних регіонів України, які  викладають математику, українську мову та літературу, хімію, біологію, основи здоров'я, географію, зарубіжну літературу, історію.
Протягом трьох днів освітяни навчалися правам людини та вчилися аналізувати програми й підручники щодо впровадження стандартів прав людини в більшість навчальних шкільних предметів.

29 березня 2017р.
Розпочався новий етап проекту "Школа - територія прав людини"
25-29 березня Освітній дім прав людини (с. Количівка, Чернгівська обл.) приймав учасників 3-го набору проекту «Школа -території прав людини».
24 учасника із 6 шкіл України протягом 5 днів досліджували «Що таке права людини», «Еволюцію та філософію прав людини», «Права дитини», «Хто і як гарантує права людини на національному і міжнародному рівнях», «Каталог прав людини, документи: цінності і принципи обрамлені юридичними нормами – як це працює», «Розвиток шкільної громади орієнтований на права людини – що це означає», «Підхід до розвитку шкільної громади та організації навчально-виховного процесу, орієнтований на права людини», «Застосування принципів ПЛ в школі. Як підсилити потенціал вчителів і адміністраторів для дотримання прав людини, прав дитини в школі» та інші…

16 березня 2017р.
Ліцеїсти в Головному територіальному управління юстиції у Хмельницькій області
16 березня ліцеїсти 12 групи мали нагоду ознайомитися із специфікою діяльності органів юстиції в Україні, завітавши до Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області.
Про особливості та основні напрямки роботи учням розповіли начальник Головного територіального відділення Худняк Віктор Анатолійович та перший заступник начальника управління Продан Неля Василівна.
Також учні отримали більш детальну інформацію про реєстрацію нормативно-правових актів, про роль органів юстиції в питаннях забезпечення діяльності Урядового уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини, про сектор судової роботи та міжнародного співробітництва, про роботу із зверненнями громадян.
Ліцеїсти отримали нагоду побувати в робочих кабінетах співробітників Головного територіального управління й задати запитання які їх цікавили.
Позитивно вразила учнів відкритість та демократичність очільника управління та всіх працівників.

16 березня 2017р.
Уроки сімейного права в Хмельницькому РАЦСі
16.03.2017 Хмельницький міський відділ ДРАЦС відвідали учні 12 групи ліцею. 
Працівники відділу привітно зустріли учнів та ознайомити їх зі специфікою та основними напрямами роботи відділу. 
Начальник Хмельницького міського відділу ДРАЦС Зубова М.Є. розповіла про вже діючі реформи Міністерства юстиції України, зокрема, про пілотний проект "Шлюб за добу", пілотний проект щодо отримання свідоцтв про народження у пологовому будинку та можливості зареєструвати місце проживання новонароджених дітей безпосередньо у пологовому будинку; про запровадження онлайн-сервісів і електронних сервісів , про «Он-лайн будинок юстиції».
Учні отримали вичерпні відповіді на питання що стосуються одружень та розлучень, зміни імені та прізвища та інші, за що щиро подякували Марині Євгенівні та колективу ДРАЦС.

14 березня 2017р.
Docuклуб в Хмельницькому обласному ліцеї
Метою проекту «Кампанія за права людини в Україні з використанням інструментів Міжнародного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA» є підвищення рівня правосвідомості та поінформованості громадян України в галузі прав людини шляхом надання правозахисникам, педагогам, громадським лідерам, працівникам пенітенціарної системи медіаінструментів та методології для створення постійно діючих кіноклубів медіапросвіти з прав людини Docudays UA.
Відкриття клубу відбулося показом фільму «Голосуйте за мене, будь ласка!» китайського режисера Вейджун Чена. 
Як часто ми чуємо про демократію? Однак і досі важко пояснити її принципове значення для розвитку вільного суспільства та прав людини, особливо в умовах наступу тоталітарних та авторитарних режимів. Історія учнів третього класу китайської школи у веселій та легкій формі розкриває фундаментальні засади демократії — право обирати свою владу, будувати вільну державу та відповідально робити свій вибір.
21 березня відбудеться перегляд та обговорення фільму В.Балаяна «Любіть мене, будь ласка!» 
Ксенофобія — одна із суттєвих загроз правам людини. На жаль, сьогодні вона може перерости у фашизм та неонацизм, що призведе не тільки до порушення прав людини, а й до вбивств мирних жителів. Фільм розкриває небезпеку профашистських рухів, дискримінації за етнічної ознакою та проявів нетерпимості у суспільстві.
До завершення навчального року плануємо перегляди та обговорення фільмів про права людини кожного вівторка о 15.30 в актовій залі ліцею.
Запрошуємо до нашого клубу усіх, хто не байдужий до теми прав людини!

10 березня 2017р.
Олімпіада "Я прагну творити майбутнє"
Хмельницький університет управління та права спільно з Департаментом освіти і науки за підтримки адвокатів та представників бізнесу проводить олімпіаду для учнів 10-11 класів "Я прагну творити майбутнє".
За результатами проведення фіналу журі визначає переможців, які відзначаються нагородами І, ІІ, ІІІ ступеню з врученням грошових премій у таких розмірах:
Диплом І ступеню — 3000 грн.
Диплом ІІ ступеню — 2000 грн.
Диплом ІІІ ступеню — 1000 грн.

4 березня 2017р. 
Вимірюємо температуру прав людини в ліцеї
У другій половині лютого учнями 12 групи Хмельницького обласного ліцею проводилося дослідження «Вимірювання температури прав людини в ліцеї»
Ліцеїстам було запропоновано дати відповіді на 12 запитань, складених на основі Європейської конвенції про захист прав людини
Максимально можлива температура – 48 градусів прав людини. 
В опитуванні прийняло участь 332 ліцеїсти. 
На думку опитаних показник температури прав людини становить 35 (у 2016 році -32,7). 
Найкомфортніше себе в ліцеї почувають 12 група – 37,6, та 25 група – 37,3.
1) У моїй школі учням забезпечена безпека та особиста недоторканність.
2) У відношенні членів шкільного колективу немає дискримінації через обраного ними способу життя, як, наприклад, манера одягатися, знайомство з певними людьми або позашкільна діяльність. 
3) У моїй школі існує рівний доступ, однакові ресурси і заходи для всіх. 
4) Члени колективу моєї школи стануть виступати проти дискримінаційних або принизливих дій, матеріалів або висловлювань в школі.
5) Коли виникають конфлікти, ми намагаємося вирішувати їх спільно мирними методами. 
6) У дисциплінарних питаннях кожному учню гарантовано справедливе та неупереджене ставлення при встановленні вини та визначенні покарання.
7) Кожен учень, обвинувачений у скоєнні порушення, вважається невинним доти, поки його винність не буде встановлена.
8) Ніхто не зазіхає на моє персональне місце або майно.
9) Колектив моєї школи охоче приймає учнів, викладачів, керівників та персонал різних національностей і культур.
10) Учні в моїй школі мають можливість (індивідуально або через свої організації) брати участь у демократичних процесах прийняття рішень по розробці політики і правил своєї школи.
11) Членам колективу моєї школи надається достатній час для відпочинку протягом навчального дня і встановлені розумні години роботи в нормальних умовах. 
12) У своїй школі я відповідально ставлюся до того, щоб поведінка інших виключала дискримінацію та сприяла безпеці і добробуту колективу школи.

1 березня 2017р.
Правова освіта ліцеїстів в стінах юридичного факультету Хмельницького університету управління та права

1 березня учні 12 історичної групи Хмельницького ліцею мали нагоду подорожувати юридичним факультетом Хмельницького університету управління та права. 
Із учнями спілкувався заступник декана Захарчук Віктор Миколайович.
Ліцеїсти побували в залі судових засідань й отримали вичерпну й змістовну інформацію про роль судді, адвоката, прокурора та інших учасників судового процесу.
Віктор Миколайович розповів учням на конкретних прикладах особливості кримінального процесу, цивільного та адміністративного. 
У криміналістичній лабораторії ліцеїсти взнали більш детальніше про криміналістику, проте як криміналісти шукають й знімають відбитки ніг та пальців. 
Захарчук В.М. продемонстрував учням як знімаються відбитки пальців. 
Не менш цікавою й корисною була інформація про підробку грошових знаків. Учні отримали знання проте як візуально можна визначити підроблені купюри й що треба робити у таких ситуаціях.
На завершення зустрічі Віктор Миколайович розповів про навчання в університеті, в яких галузях та за якими професіями працюють випускники юридичного факультету.
14 лютого 2017р.
Загальноосвітні навчальні заклади запрошуються до участі у курсі 
"Школа - територія прав людини"
Відкрито конкурс на участь у навчальному курсі «Школа - територія прав людини», організований програмою USAID «Права людини в дії», яка впроваджується Українською Гельсінською спілкою з прав людини в рамках Всеукраїнської освітньої програми «Розуміємо права людини» http://edu.helsinki.org.ua/, за підтримки офісу Уповноваженого Верховної ради України з прав людини.
Умови участі у конкурсі

8 лютого 2017р.
Урок на тему «Правоохоронні органи в України» з поліцією
8 лютого на урок до учнів 12 групи історичного профілю завітала лейтенант поліції інспектор із зав’язків з громадськістю управління патрульної поліції у м. Хмельницькому Стрембіцька Анна Михайлівна.
Ліцеїсти отримали нагоду безпосередньо від працівника поліції отримати інформацію про специфіку та особливості роботи патрульної поліції. Інспектор розповіла учням про основні напрямки роботи патрульної поліції, про успіхі і проблеми, про користь і необхідність співпраці громадян із поліцією, проте як важливо не бути байдужим якщо людина стає свідком правопорушення чи некоректної поведінки інших осіб, про те що нова поліція йде завжди на допомогу громадянам в усіх ситуаціях…
Неабиякий інтерес викликала в учнів інформація про застосування поліцейськими спеціальних засобів, особливості їх застосування щодо неповнолітніх. 
Від інспектора учні дізналися проте як необхідно себе вести при зустрічі із поліцейськими, які права мають неповнолітні коли надають свідчення, при допиті, затриманні.
На завершення зустрічі Анна Михайлівна надала відповіді на всі запитання що цікавили ліцеїстів й детально розповіла які кроки потрібно здійснити щоб стати патрульним поліцейським, поділилась власним досвідом проходження всіх іспитів від фізичної підготовки й стану здоров’я до тестів на загальний розвиток й світосприйняття.
Практично всю велику перерву після уроку учні протримали інспектора…
Маю віру і сподівання проте що у цій державі незабаром проявлять себе як активні й свідомі громадяни ще як мінімум 35 юнаків та юначок!

30 січня 2017р.
Права дітей у школі
30.01.2017 у телепередачі «Тема» (ХОДТРК «Поділля Центр») обговорювалися питання прав дітей у школі. Свої погляди на окремі аспекти з цієї проблематики та інших питань що обговорювалися мав нагоду висловити.
Переглянути програму можна на сайті у рубриці "Фото/Відео", чи за посиланням:

24 січня 2017р. 
Всеукраїнська конференція
"Розвиток освіти в сфері прав людини в школах України"

Українська Гельсінська спілка з прав людини в рамках Всеукраїнської освітньої програми «Розуміємо права людини» за підтримки Уповноваженого ВРУ з прав людини та фінансової підтримки Міністерства міжнародних справ Канади провела  23 січня у м. Киів конференцію на тему «Розвиток освіти в сфері прав людини в школах України»

На конференції: 
- були представлені проміжні результати дослідження реалізації освіти в сфері прав людини в системі загальної середньої освіти України;

- представлено український та міжнародний досвід організації навчально-виховного простору ЗНЗ на принципах прав людини ("Школа - територія прав людини");
- вироблено рекомендації щодо формування комплексного підходу й впровадження якісного навчання правам людини в системі формальної освіти на основі принципів Всесвітньої програми освіти в галузі прав людини ООН та Хартії Ради Європи з освіти для демократичного громадянства і прав людини.

В роботі конференції брали участь представник офісу Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, директор Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Кононенко Ю.Г., представник ОБСЄ в Україні, НГО «Українська Гельсінська спілка з прав людини», «МАРТ», «Альменда», «Освітній дім прав людини в Чернігові», «Amnesty International Ukraine», «Харківська Правозахисна група», «Восток -SOS», «Батьки - SOS», експерти Гельсінського Фонду з Прав Людини (Польща), Центру глобальної освіти «Mondo»(Естонія) та проекту УГСПЛ «Права людини в школі», представники навчальних закладів – учасників всеукраїнського проекту «Школа – територія прав людини», педагоги, журналісти.



20 січня 2017р.
Конкурс творчих робіт есе 
«Дотримання прав людини в контексті вступу України до ЄС»
З метою реалізації Всесвітньої програми освіти в сфері з прав людини (прийнятої ООН у 2004 р.), Хартії Ради Європи «Освіта для демократичного громадянства та освіта з прав людини» та Національної стратегії з прав людини (Указ Президента України №501/2015) Хмельницький університет управління та права за підтримки Секретаріату Уповноваженого з прав людини оголошує Конкурс творчих робіт (есе) для студентів юридичних факультетів вищих навчальних закладів та учнів 8-11 класів Хмельницької області.
На конкурс приймаються творчі роботи (есе) обсягом до 3 000 слів на одну із запропонованих тем:
1. Вплив інституцій ЄС на формування та забезпечення основоположних прав особи в Україні
2. Роль Європейського Суду з прав людини у забезпеченні належного та ефективного механізму захисту прав людини в Україні 3. Заборона катування в Україні та ЄС
4. Права ЛГБТ спільнот в Україні та ЄС
5. Права біженців та переселенців в Україні та ЄС
6. Права людей з обмеженими можливостями в Україні та ЄС
7. Права дитини в Україні та ЄС
8. Заборона торгівлі людьми в Україні та ЄС

16 січня 2017р.
«Школа – територія прав людини» на Сході України
Проект «Школа – територія прав людини» за підтримки партнера УГСПЛ громадянської ініціативи «Восток SOS» розпочав свою діяльність на Луганщині.
З 13 по 16 січня 2017 р. по два дні мали нагоду поспілкуватися й попрацювати із педагогами, учнями та батьками двох шкіл на Луганщині, в смт Комишуваха Попаснянського району та у селищі Валуйське Станично-Луганського району.
Населенні пункти, у яких розташовані школи, зазнали лиха війни, а жителі селища Валуйське, яке знаходиться практично на околиці Станиці Луганської, й до цього часу по ночах відчувають на собі канонаду війни.
Такі обставини безперечно вплинули на роботу й зміст тренінгів.
Проте з перших хвилин спілкування певна насторога луганчан дуже швидко переросла в активність та бажання навчатися, здобувати нові знання й практичні навички з освіти прав людини.
Вразили активні, розумні та допитливі учні, які не по роках виявилися дорослими; батьки учнів, що переживають за своїх дітей, відстоюють та «воюють» із чиновниками за їхні права; педагоги та керівники шкіл, які завжди залишалися і залишаються із своїми вихованцями.
Попри війну тут триває життя: люди працюють, учні повз військові пости йдуть до школи, педагоги проводять заняття. 
А після того, як ми почали приєднувати школи Луганщини до проекту «Школа –територія прав людини», в житті цих людей, з їхніх слів, розпочався новий етап…
Багато думок, ідей, переживань та запитань в голові після відвідування Луганщини. Про все це та інше незабаром у блозі на власному сайті …


19 грудня 2016р.

Мандрівна виставка «Кожен має право знати свої права» 

в Хмельницькому обласному ліцеї


З 19 по 22 грудня мандрівна виставка «Кожен має право знати свої права» проходить у стінах Хмельницького обласного ліцею. 
Гіди – ліцеїсти 12 групи (Іщук Євген, Отставнова Ангеліна, Постанюк Марина, Якухно Альона) ознайомлюють учнів та педагогів ліцею й усіх бажаючих із найважливішими правами та свободами людини.

15 грудня 2016р.
Права людини і правоохоронні органи
15 грудня відбулася зустріч ліцеїстів Хмельницького обласного ліцею із випускником ліцею, одним із кращих слідчих обласного управління МВС майором поліції, кандидатом юридичних наук Віталієм Осмоляном. 
Учні отримали вичерпну інформацію про особливості й тонкощі роботи слідчого. 
Віталій Анатолійович розповів, яку роль відіграє слідчий в питаннях розкриття правопорушень й притягнення винних осіб до відповідальності. Поділився із учням п.Осмолян найцікавішими епізодами із власної діяльності слідчого. Особливу увагу звернув В.Осмолян на питання дотримання прав людини в діяльності правоохоронних органів, в тому числі в роботі слідчого.

8 грудня 2016р.
Поліцейські на виставці "Кожен має право знати свої права"
На виставку "Кожен має право знати свої права" завітали слідчі офіцери поліції з усієї Хмельницької області, які знаходяться на курсах підвищення кваліфікації. З цікавістю і подивом офіцери поліції слухали наших екскурсоводів учнів гімназії № 1.
 

6 грудня 2016 р.
Відкриття виставки "Кожен має право знати свої права" у м. Хмельницькому
 6 грудня у приміщенні юридичного факультету Хмельницького університету управління та права о 10.00 відбулося відкриття мандрівної виставки «Кожен має право знати свої права». 
Мандрівна експозиція «Кожен має право знати свої права» є мобільним навчально-методичним засобом і складається із 25 панелей, що містять стислі тексти та візуальну інформацію про цінності, принципи та окремі аспекти прав людини. Вона пропонується для використання в якості додаткового наочного методичного матеріалу в системі офіційної освіти, для освітніх, просвітницьких та інформаційних заходів і акцій недержавних організацій.
Протягом грудня виставку матимуть змогу відвідати учні та студенти м. Хмельницького й усі бажаючі.
Всеукраїнський тур мандрівної освітньої виставки «Кожен має право знати свої права» організовано програмою USAID «Права людини в дії», яка впроваджується Українською Гельсінською спілкою з прав людини в рамках Всеукраїнської освітньої програми «Розуміємо права людини»
Мандрівна освітня виставка «Кожен має право знати свої права» та методичний посібник по роботі з нею були розроблені у 2011 році громадською організацією-членом Української Гельсінської спілки з прав людини «MART» за підтримки Міжнародного фонду «Відродження»


29 жовтня 2016р.
"Тренінг з прав людини для учасників проекту "Школа - територія прав людини" 
З 26 по 28 листопада в Чернігівському Домі прав людини проходив плановий тренінг учасників проекту. Педагоги презентували зміни які відбуваються у школах, розглядали питання створення системи захисту прав людини в навчальних закладах, набували досвіду розв'язання конфліктів у навчальному середовищі.


25 жовтня 2016р.
"Кожен має право знати свої права"
З 6 по 23 грудня у Хмельницькому - пересувна виставка "Кожен має право знати свої права". 
Завданнями виставки є формування компетентностей щодо розуміння прав людини, демократичних цінностей, механізмів їхнього захисту та підтримки, шляхів міжкультурного порозуміння та мирного розв'язання конфліктів. Місією виставки є розвиток культури прав людини в Україні.
Екскурсії для всіх бажаючих проводять старшокласники шкіл міста, які пройшли відповідну підготовку.
На виставку запрошуються: учні шкіл, професійних ліцеїв, студенти ВНЗ, батьки учнів, вчителі, позашкільні установи, інтернати, бібліотекарі, жителі міста та області.
Співорганізаторами виставки виступили Міжнародний фонд "Відродження", Норвезький Гельсінський комітет, Міністерство закордонних справ Королівства Норвегія, Українська Гельсінська спілка з прав людини", ММГО "М'АРТ".
Графік роботи виставки:

- 6-8 грудня - корпус юридичного факультету ХУУП (Гімназія №1, координатор заступник директора Шмалій Елла Миколаївна); 
- 9-13 грудня – Ліцей №17 (координатор заступник директора Шпилюк Алла Миколаївна);
- 14-16 грудня – Технологічний багатопрофільний ліцей (координатор заступник директора Рибак Таміла Анатоліївна);
- 19-21 грудня Хмельницький обласний ліцей (координатор Ратушняк Святослав Петрович).
Регіональний координатор по роботі з виставкою Святослав Ратушняк. Тел.: 0972622064
Вхід і проведення екскурсій безкоштовно.


12 жовтня 2016р.
Проект "ШКОЛА - територія прав людини" у Золотоніській гімназії 
ім. С.Д. Скляренка (м. Золотоноша, Черкаська область)

11 – 12 листопада Золотоніська гімназія ім. С.Д. Скляренка виконавчого комітету Золотоніської міської ради приймала команду Всеукраїнського проекту «Школа – територія прав людини»! 
День, який був сповнений справжніми емоціями, цікавою інформацією, жвавими вправами, пролетів немов би одна хвилина.
Святослав Ратушняк, експерт Всеукраїнської освітньої програми «Розуміємо права людини», розповів учасникам тренінгу про права людини та загальні принципи шкільного самоврядування. Андрій Кінаш, тренер Всеукраїнської освітньої програми «Розуміємо права людини», член ГО «МАРТ» та менеджер проекту «Школа – територія прав людини» та Наталія Шляхтур, член громадської організації «МАРТ», відкривали щось нове в учасниках, яке часто дивувало й самих учасників, а також розбавляли робочу атмосферу різними цікавими руханками. Родзинкою сьогоднішнього дня стало розуміння шкільного самоврядування, як можливості реалізації своїх прав учнями, батьками та вчителями.
Наталія Шляхтур

5 жовтня 2016 р.
Проект "ШКОЛА - територія прав людини" у Залізницькому НВК
(Любешівський район, Волинська область)
3-4 листопада команда проекту "Школа - територія прав людини" працювала у Залізницькому НВК на Волині. Як передбачає проект, у тренінгу були задіяні учні, батьки, вчителі та адміністрація школи. У центрі уваги занять були права людини, їх реалізація, запобігання порушенням в навчальному середовищі, та роль громади в житті школи.

2 жовтня 2016 р.
Проект "Школа - територія прав людини" у Львові
В НВК «Школа-ліцей» Оріяна м. Львів 31 жовтня – 1 листопада проходив другий етап Всеукраїнського проекту "Школа територія прав людини". Протягом двох днів представники учнів, батьківської громади, вчителів, адміністрації закладу спільними зусиллями під керівницутвом команди проекту (О.Козорог, С.Ратушняк, А.Кінаш, Н.Шляхтур) ознайомлювалися із правами людини в навчальному середовищі, моделями самоврядування, спрацювали над виробленням пропозиції для покращення діяльності закладу у цих та інших напрямках. Проводилась експертиза закладу шляхом спостереження, опитування та анкетування учасників навчально-виховного процесу.


25 жовтня 2016 р.
Проект "Школа - територія прав людини" у Хмельницькому
В ліцеї №17 м. Хмельницького стартував другий етап проекту "Школа - територія прав людини". На дводенний семінар до закладу завітали представники УГСПЛ: Олександра Козорог (координатор проекту), Андрій Кінаш (менеджер проекту), Святослав Ратушняк (експерт). Навчальний заклад на партнерських засадах представляють учні, батьки, педагоги та адміністрація. 

Протягом двох днів учасники навчалися правам людини, правам людини в освітньому середовищі, досліджували питання ефективності шкільного самоврядування, вчилися налагоджувати партнерські стосунки між різними учасниками навчально-виховного процесу, вміти чути один одного, спільними зусиллями вирішувати проблеми та важливі питання шкільного життя в рамках правового поля, поваги до прав людини.

24 жовтня 2016 р.
Невідома Європа: стереотипи українців стосовно європейських країн
Зустріч під такою назвою відбулася в стінах Хмельницького обласного ліцею. Учні ліцею отримали нагоду поспілкуватися й подискутувати із викладачем ХУУП Олійник Іриною Володимирівною із заданої теми.  Ірина Володимирівна на яскравих прикладах показала як "працює" цілий ряд стереотипів в нашій свідомості й дала аналіз наскільки вони відповідають чи не відповідають дійсності. Ліцеїсти отримали поради як успішно потрібно боротися із стереотипами і чому це потрібно робити. Одним із вагомих методів, за словами фахівця, є вивчення іноземних мов на рівні спілкування й безпосереднє особисте знайомство із Європою.
Учні отримали поради як краще, ефективніше й без особливих фінансових затрат подорожувати Європою.

10 жовтня 2016 р.
Правознавство: Збірник різнорівневих завдань. 10 кл.
Вийшов з друку посібник Правознавство: Збірник різнорівневих завдань. 10 кл/ С.П. Ратушняк — Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2016.— 104 с. Посібник містить різнорівневі тестові завдання, які можуть використовуватися як повсякденно на уроках, так і для підсумкових самостійних робіт з курсу «Правознавство (рівень стандарту/академічний рівень) для 10-го класу загальноосвітніх навчальних закладів 11-літньої школи. Завдання складено відповідно до програми 10 класу з урахуванням змін у законодавстві станом на 2016 рок. Збірник дозволяє вчителеві складати диференційовано завдання в залежності від здібностей та можливостей кожного учня.


3 жовтня 2016р.

Стартував Всеукраїнський проект 
«Школа – територія прав людини»
29 вересня 2016 року Всеукраїнський проект «Школа – територія прав людини» втретє, але вже в оновленому форматі, зібрав в Освітньому домі прав людини в Чернігові небайдужих представників загальноосвітніх навчальних закладів України, які готові розвивати підходи до управління школою, організації навчально-виховного процесу на принципах прав людини і демократії.
Всеукраїнський проект «Школа – територія прав людини» реалізується Українською Гельсінською спілкою з прав людини в рамках Всеукраїнської освітньої програми «Розуміємо права людини», за підтримки SIDA (шведського Агентства з питань міжнародної співпраці та розвитку).
В результаті конкурсного відбору участь до проекту долучилися наступні навчальні заклади:
-Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №111 Криворізької міської ради Дніпропетровської області
-Хмельницький ліцей №17
-НВК «Школа-ліцей «Оріяна»
-Залізницький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня – дитячий садок» Любешівського району Волинської області
-Золотоніська гімназія ім. С.Д. Скляренка виконавчого комітету Золотоніської міської ради
Навчальні заклади представлені командами у складі вчителів, соціальних педагогів/психологів, адміністраторів та представників батьківської громади, бо саме одночасне навчання різних представників навчально-виховного процесу може стати ефективною моделлю для реформування шкільного життя на основі поваги до прав людини та унеможливлення їх порушень.
Джерело: Всеукраїнська освітня програма "Розуміємо права людини"
Автор: Андрій Кінаш

30 вересня 2016р.
Права людини для слідчих  Національної поліції
У Хмельницькому на базі Навчального центру підготовки працівників ОВС розпочалися заняття із перепідготовки слідчих. Протягом трьох місяців всі слідчі області на двотижневих курсах матимуть змогу набути досвіду як у викладачів ВНЗ, так і у експертів, правозахисників, фахівців що мають європейський досвід.
Вивчаючи курси «Права людини. Верховенство права» й «Партнерство правоохоронних органів і громади» слідчі набувають якісної комунікації між суспільство і громадою. Адже від того, наскільки слідчі будуть відкритими для людей, залежить рівень довіри населення до поліції та рівень безпеки і правопорядку в суспільстві.
Слід відмітити високий рівень знань законодавства України слухачами, загальний та інтелектуальний рівень, активність й готовність до спілкування, сприйняття європейських стандартів, рівень критичного мислення, не байдужість до проблем суспільства.

20 вересня 2016р.
Права людини в школі
    Українська Гельсінська спілка з прав людини в рамках Всеукраїнської освітньої програми «Розуміємо права людини» за підтримки Агенства США з міжнародного розвитку (USAID) реалізовує проект моніторинг «Права людини в школі». Метою даного моніторингу є дослідження освіти в сфері прав людини у загальноосвітніх навчальних закладах України для організації системного підходу і впровадження якісного навчання правам людини в системі формальної освіти на основі принципів Всесвітньої програми освіти в галузі прав людини.
    В рамках даного проекту 18-20 вересня 2016 року в Освітньому Домі прав людини (Чернігів) відбувся семінар-тренінг групи моніторингу «Права людини в школі». 
    Мав нагоду приймати участь у якості експерта та члена робочої групи. Місто Хмельницький як учасник групи моніторингу представляла Наталія Володимирівна Ворона викладач Хмельницького обласного ліцею-інтернату.
    Під час семінару С.П.Ратушняк представив порівняльну характеристику міжнародного та внутрішнього законодавства з питання освіти прав людини.
  Н.В. Ворона на С.П. Ратушняк під час тренінгу спільно із колегами розробляли інструментарій для опитування всіх учасників навчально-виховного процесу в школах.
  Наступним етапом реалізації проекту стане проведення моніторингових апробаційних досліджень у навчальних закладах України, в тому числі і у місті Хмельницькому в листопаді 2016 р.

13 вересня 2016р.
Медіа ресурси

Понад 120 коротких відеосюжетів розміщено у розділі 
"Педагогам"-"Медіа ресурси", 
які вчитель може використовувати на уроках з"Правознавства". 
Відео можна проглянути й скопіювати.




07 вересня 2016р.
Оприлюднено «Національну доповідь про стан 
і перспективи розвитку освіти в Україні»
5 вересня 2016 р. об 11:00 год. у залі засідань Президії НАПН України відбулася презентація «Національної доповіді про стан і перспективи розвитку освіти в Україні».




06 вересня 2016р.

"Нова школа"
У результаті численних дискусій, часом дуже гострих, з’явився проект нового базового закону «Про освіту». Нині цей документ очікує на повторне перше слухання у Верховній Раді України (законопроект N 3491-д від 04.04.2016). Він визначить основні зміни в дошкільній, загальній середній, професійній, вищій освіті, а також в освіті дорослих.
Цей документ – Концептуальні засади реформування середньої освіти «Нова українська школа» – простою мовою пояснює ідеологію змін, які буде реалізовувати підготовлений законопроект.
Мета документа — зацікавити ідеєю реформування освіти якомога ширші кола. Адже реформа освіти має бути підтримана і вчителями, і батьками, а також бізнесом, місцевою владою та всіма тими, кого освітня проблематика торкається безпосередньо.

01 вересня 2016р.
«Школа - територія прав людини» 
Всеукраїнська освітня програма «Розуміємо права людини» оголошує конкурс для активних шкіл на участь в проекті«Школа - територія прав людини».
В процесі реалізації проекту з вересня по грудень 2016 року шкільні команди-учасниці зможуть:
· взяти участь в установчому тренінгу, що відбудеться з 29 вересня по 03 жовтня 2016 року у м. Чернігові для представників команд-учасниць проекту щодо підходу до організації навчально-виховного процесу в школі, орієнтованому на права людини та демократичні цінності;
· здійснити самооцінку свого навчального закладу щодо відповідності організації навчально-виховногопроцесу стандартам прав людини за методологією, розробленою програмою «Розуміємо права людини» та отримати рекомендації від експертів програми;

· отримати консультації експертів під час дистанційних сесій;
· організувати за допомогою організаторів проекту тренінги на рівні шкільної громади для педагогів, активних батьків, активістів учнівського самоврядування ;
· взяти участь у підсумковій конференції проекту під час якої відбудеться обмін досвідом і планування подальшої діяльності мережі «Школа – територія прав людини».
Якщо ВАШ навчальний заклад готовий до змін , орієнтованих на демократичні цінності і права людини, тоді ми чекаємо саме Вашу шкільну команду для участі в проекті.
Проект «Школа територія прав людини»дає можливість розпочати активну діяльність щодо створення атмосфери поваги до прав людини в навчальних закладах, здійснювати шкільну політику відповідно до стандартів прав людини, удосконалити процедури прийняття рішень, фахово викладати спеціальні курси та багато іншого.
31 серпня 2016р.

Всеукраїнський конкурс учнівських есе «Права людини крізь призму сучасності»
Українська Гельсінська Спілка з прав людини за підтримки Програми USAID «Права людини в дії» в рамках Всеукраїнської освітньої програми «Розуміємо права людини» та за сприяння Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини оголошує Всеукраїнський конкурс учнівських есе «Права людини крізь призму сучасності»

Конкурс проводиться для сприяння реалізації Національної стратегії з прав людини (Указ Президента України №501/2015) та Всесвітньої програми освіти в сфері з прав людини (прийнята Генеральною Асамблеєю ООН у 2004 р.), з метою поширення інформації про права людини, розвитку зацікавленості щодо актуальних питань в сфері прав людини, виявлення та стимулювання творчо обдарованої учнівської молоді, зацікавленої у правозахисній діяльності, сприяння її профорієнтації, стимулювання до прояву активної життєвої позиції, формування в українському суспільстві поваги до гідності людини.
До участі в Конкурсі запрошуються учні/учениці 9-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, спеціалізованих шкіл, гімназій, ліцеїв, професійно-технічних училищ і студенти/студентки коледжів.
Всі Лауреати Конкурсу отримають Дипломи, кращі есе будуть розміщені на сайті http://edu.helsinki.org.ua. Учасники Конкурсу, які зайняли І, ІІ та ІІІ місця, отримають Дипломи переможців та цінні подарунки. Нагородження переможців відбувається публічно, за участі представників співорганізаторів Конкурсу і висвітлюється у ЗМІ. Навчальний заклад, де навчається переможець/ця отримує можливість проведення семінару з прав людини організаторами Конкурсу за участю провідних експертів в цій галузі.
Останній термін подання есе на Конкурс– 17.00, 01 листопада 2016 р.
26 серпня 2016р.

Права людини для поліцейських

26 серпня завершились тренінги з навчальних курсів "Права людини. Верховенство права. Конституціоналізм" та "Взаємодія поліції та суспільства" в рамках реформування служби дільничних офіцерів поліції в Хмельницькій області. Протягом літа понад 140 діючих дільничних офіцерів поліції з усієї області в лекційно-тренінговому режимі довелось навчати правам людини й шукати оптимальні й необхідні шляхи взаємодії із  громадою.

Слідуючими кроками в питанні реформування МВС буде препідготовка слідчих та набір й навчання нових дільничних та слідчих...

11 липня 2016р.
Моніторинг стану навчання правам людини в офіційній освіті
11-12 липня 2016 р. у «Освітньому домі прав людини" (Чернігів) відбулася чергова робоча зустріч з моніторингу стану навчання правам людини в офіційній освіті, метою якого є з'ясування реальної ситуації та розробка рекомендацій щодо організації системного підходу і впровадження якісного навчання правам людини в загальноосвітніх навчальних закладах України...

Ця робоча зустріч є першим етапом серед заходів Всеукраїнської освітньої програми «Розуміємо права людини» та організовується в рамках проекту Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Реагування на порушення прав людини та посилення правової спроможності громадян та правозахисників в Україні»/ «Права людини в дії», який впроваджується Українською Гельсінською спілкою з прав людини за підтримки та сприяння МОН України, Уповноваженого з прав людини в Україні В. Лутковської, комітету ВРУ з питань науки і освіти, комітету ВРУ з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин.

На зустрічі було визначено сфери охоплення дослідження, а саме:- політика держави (наміри, плани дій, законодавство),- шкільна атмосфера, як середовище навчання, -шкільні програми різних навчальних предметів, де і я к теми прав людини є в програмах і їхня якість (відповідність принципам чи викривлене розуміння, де можуть бути включені компоненти навчання правам людини),- шкільні посібники та підручники, - підготовка вчителів (стан речей та можливості й перспективи….). Учасники зустрічі розробили план дій, який передбачає проведення зазначених моніторингових досліджень в регіонах України із учнями, батьками, педагогами, адміністраціями ЗНЗ, представниками влади та органів самоврядування до кінця 2016 р.

1 червня 2016р.
Оновлений підручник з правознавства для 9 класу
Вийшло з друку друге, перероблено й доповнене видання: Правознавство. Практичний курс: Навчальний посібник для 9-го класу / С.П. Ратушняк – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2016. – 200 с. Зміст підручника відповідає оновленій (розвантаженій) програмі «Правознавство. Практичний курс (9 клас). У підручнику враховано зміни в законодавстві, що відбувалися з 2015 року, а саме: прийнято закони «Про Національну поліцію України», «Про добровільне об’єднання територіальних громад», «Про прокуратуру» та інші…

Немає коментарів:

Дописати коментар